■ Według najnowszej deklaracji Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego konstantynowianie znów pojadą do Łodzi tramwajem w lipcu 2024.
Na tablicy informacyjnej umieszczonej na pl. Wolności zatarto nieudolnie termin zakończenia prac (SIERPIEŃ 2023). Według najnowszej deklaracji Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego konstantynowianie znów pojadą do Łodzi tramwajem w LIPCU 2024. Opóźnienie wynika głównie z decyzyjności (właściwie jej braku) gminy Łódź.
W rządowym serwisie internetowym Mapa Dotacji (www.mapadotacji.gov.pl) znajduje się wiele cennych informacji. Np. z serwisu dowiemy się, że beneficjent GMINA KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI – na projekt pn. „Modernizacja torowiska tramwajowego w Konstantynowie Łódzkim” – otrzymała dofinansowanie z UE w wysokości 17 955 643,26 zł (wartość projektu 25 992 220,02 zł), ale danych dot. dofinansowania z innych źródeł (rząd Polski, wkład własny beneficjenta) musimy szukać gdzie indziej.
Warto tam przeczytać na czym w ogóle polega wspomniany projekt. Ma on przede wszystkim na celu wzrost wykorzystania transportu publicznego poprzez rozwój, poprawę funkcjonalności i atrakcyjności transportu zbiorowego. Z uwagi na stan infrastruktury tramwajowej i obecne ograniczenia w funkcjonowaniu odcinka, zarówno w zakresie dostępności dla nowoczesnego taboru, jak również przepustowości, w celu utrzymania ruchu niezbędne jest przeprowadzenie działań modernizacyjnych układu torowego na odcinku od ulicy Krótkiej do granic miasta Łodzi wraz z modernizacją linii trakcyjnej na odcinku od placu Wolności do granic miasta Łodzi. Działania przewidziane w ramach projektu (czyli m.in. przebudowa torowiska tramwajowego, sieci trakcyjnej i peronów pasażerskich, poprawa rozwiązań układu zasilania trasy tramwajowej oraz przygotowanie infrastruktury i wdrożenie systemu informacji pasażerskiej – sip) mają na celu wzrost udziału szynowego transportu zbiorowego w przewozach komunikacją miejską, a tym samym wzrost udziału w przewozach pasażerskich. Modernizacja istniejącej trasy tramwajowej oraz inne planowane działania będą miały podstawowe znaczenie dla obsługi komunikacją szynową na planowanym obszarze, zwiększając dostępność komunikacyjną, przy jednoczesnym ograniczeniu zatykania się tras komunikacyjnych.
Źródło: mapadotacji.gov.pl