■ Święto Miasta Konstantynowa Łódzkiego 2023 kosztowało ogółem 281 815,31 zł. Tym razem od sponsorów gmina nie pozyskała żadnych środków.
■ W roku 2023 zncznie MNIEJ niż w 2022 wydaliśmy na energię elektryczną, wodę, ścieki: - 4 261,69 zł (1 890,09 - 6 151,78). Natomiast teraz znacznie WIĘCEJ niż rok wcześniej wydaliśmy na materiały i usługi informacyjno-promocyjne + 2 485,00 zł (4 420,00 - 1 935,00).
■ Rok wcześniej Święto Miasta 2022 kosztowało gminę ogółem 191 173,29 zł (od sponsorów gmina pozyskała wówczas 5 tys. zł). To oznacza, że w roku 2023 sama gmina poniosła koszt większy o ponad 60 tys. zł, aniżeli w roku 2022.
Oto odpowiedzi Urzędu Miejskiego na pytania naszej redakcji: dot. Święta Miasta 2023
1. Ile łącznie wyniosły koszty Święta Miasta we wrześniu 2023?
♦ 281 815,31 zł
2. Jaką kwotę kosztów Święta Miasta 2023 poniosła łącznie nasza gmina?
♦ 281 815,31 zł
3. Jaką kwotę stanowiły wpływy od sponsorów Święta Miasta 2023 (z tego tytułu)?
♦ 0,00 zł
4. Czy były inne wpływy dla gminy z tytułu organizacji Święta Miasta 2023?
♦ Tak, na kwotę 11 800,00 zł.
5. Jakie elementy złożyły się na koszty Święta Miasta 2023?
♦ zabezpieczenie medyczne: 3 000,00 zł;
♦ ochrona imprezy masowej: 11 598,20 zł;
♦ obsługa techniczna sceny, zadaszenia, nagłośnienia, oświetlenia oraz multimediów wraz z transportem: 56 580,00 zł;
♦ opłata licencyjna za publiczne wykonywanie utworów ZAIKS: 16 340,02 zł;
♦ koncert zespołu DEFIS: 36 777,00 zł;
♦ koncert zespołu LEMON: 47 970,00 zł;
♦ koncert zespołu GOLEC uORKIESTRA: 76 260,00 zł;
♦ inne elementy artystyczne: 1 850,00 zł;
♦ usługa noclegowa i cateringowa: 25 130,00 zł;
♦ materiały i usługi informacyjno-promocyjne: 4 420,00 zł;
♦ inne elementy organizacyjne (energia elektryczna, woda, ścieki): 1 890,09 zł.
Łączny koszt organizacji wydarzenia w 2023 (poniesiony przez gminę) wyniósł 281 815,31 zł.
A tak kształtowały się koszty elementów (ujętych w pkt 5) przed rokiem (Święto Miasta 2022):
♦ zabezpieczenie medyczne: 2 970,00 zł
♦ ochrona imprezy masowej: 7 015,15 zł
♦ obsługa techniczna sceny, zadaszenia, nagłośnienia, oświetlenia oraz multimediów wraz z transportem: 46 000,00 zł
♦ opłata licencyjna za publiczne wykonywanie utworów ZAIKS: 12 064,18 zł
♦ koncerty poszczególnych zespołów
– koncert zespołu Zakopower: 53 628,00 zł
– koncert zespołu Milano: 14 000,00 zł
– koncert Kamila Bednarka: 55 350,00 zł
♦ usługa noclegowa i cateringowa: 20 532,00 zł
♦ materiały i usługi informacyjno-promocyjne: 1 935,00 zł
♦ inne elementy organizacyjne (energia elektryczna, woda, ścieki): 6 151,78 zł
Łączny koszt organizacji wydarzenia w 2022 (poniesiony przez gminę) wyniósł 191 173,29 zł.
W roku 2023 zncznie MNIEJ niż w 2022 wydaliśmy na energię elektryczną, wodę, ścieki: - 4 261,69 zł (1 890,09 - 6 151,78). Natomiast teraz znacznie WIĘCEJ niż rok wcześniej wydaliśmy na materiały i usługi informacyjno-promocyjne + 2 485,00 zł (4 420,00 - 1 935,00).
Bernard Cichosz